XI – Smits-orgels II

‘BOF 201201’ 

Cd, uitverkocht

 

Totale tijdsduur cd: 80:33

Afbeelding voorzijde: detail Smits-orgel Deurne
Fotografie: Wim van der Ros
Ontwerp: Wijtse Rodenburg
Opnamen: maart 2012 door ir. Henk Kooiker, AKG 414 microfoons in Blumlein configuratie, SoundDevice 24 bit, editing met Sadie.

Someren, Sint-Lambertuskerk

Smits-orgel
Organist Piet Groenendijk

1-6. Partita “Werde munter, mein Gemüte,
Johann Pachelbel (1653-1706)
1. Choral: HW: H8 – OP: H8 – Man+Pos
2. Partita 1: HW: F4 – OP: F4
3. Partita 2: HW: H8, F4, Q – OP: H8
4. Partita 3: HW: H8, F4 – OP: H8, Sal.8
5. Partita 4: HW: H8, P4, Q – OP: H8, P4, Picc.2
6. Choral: HW: P8, P4, O2 – OP: H8, P4

7. Vater unser im Himmelreich (BWV 737),
Johann Seb. Bach (1685-1750)
HW: P8 – Ped: B16 Ped+Man

8. O König, dessen Majestät,
Johann L. Krebs (1713-1780)
HW: H8 – OP: P4, F4 (octaaf lager) Ped: B16 Ped+Man

9. Wo soll ich fliehen hin,
Gottfried A. Homilius (1714-1785)
HW: Tr.8 – OP: H8, G8, P4, F4, Picc.2 – Ped+Man

10. Romance sans paroles,
Joseph Bonnet (1884-1944)
HW: H8, Port.8 – OP: H8, G8 – Ped. B16 Man+Pos, Ped+Pos

11. Präludium in d,
Anton Bruckner (1824-1896)
Vol werk beh. HW: F4, Q, – OP: F4

Deurne, Sint-Willibrorduskerk

Smits-orgel
Organist Leen Nijdam

12-23. Koraalpartita ‘Treuer Gott, ich musz dir klagen’ [Freu dich sehr o meine Seele],
Georg Böhm (1661-1733)
[ Zie eventueel het artikel hierover van M.Dekker in Het Orgel 2011 nr.6.]
12. HW p8 
13. OP h8, fiol di gamba8, tremulant 
14. HW h8, o4 
15. HW h8, fl4 
16. HW p8, o4 
17. OP h8, fl4 
18. HW b16, h8, o2 
19. HW p8, h8, fl4, o2, mixtuur 
20. OP basson8, p4
21. OP h8, o2 
22. HW tutti, -fl4, OP basson8, PED b16, f16, HW+PED, HW+OP 
23. HW p8, o4, o2, OP basson8, p4, PED p8, b16, HW+PED


24-25. Praeludium et Fuga in C pro Organo pleno,
Johann Ludwig Krebs (1713-1780)
24. W tutti, -fl4, -tr8, PED tutti, HW+PED,
25. in Fuga vanaf mt 55b: + HW tr8

Aarle-Rixtel, OLV Presentatie kerk

Smits-orgel
Organist Sietse van Wijgerden

26-37. J.S. Bach
Partita “Sei gegrüsset, Jesu gütig” BWV 768
26. Choral HW P8, H8
27. Var. I OP R8, CII – BW H8, Fl4
28. Var. II OP R8
29. Var. III BW Fl4
30. Var. IV OP R8, E8
31. Var. V HW Tr8 – OP P8, R8, P4, CII, O2, Flag.1
32. Var. VI BW H8, Fl4, Fl2 – HW H8, P4 – Ped P8, G8
33. Var. VII BW H8, VdG8, FlTr8
34. Var. VIII OP R8, G4 – Ped S16, G8
35. Var. IX BW H8, Fl2 – HW H8, P4 – OP P4, G4 – Ped P4, koppel Ped+Pos
36. Var. X BW H8, K8 – HW P8, H8, P4 – OP P8, R8 – Ped S16, P8
37. Var. XI BW K8 – HW P8, P4, O2, Mix, koppel HW+BW – OP P8, R8, P4, E8 – Ped S16, P8, P4, koppel Ped+Pos